Raymond-aikakauslehden menestyksen myötä oli selvää, että julkaisu tullaan rakentamaan myös verkkoon – yhtä laadukkaana ja yllättävänä mutta täysin uuden alustan ehdoilla. Lähtökohtana oli saada saitti hurmaamaan ihmiset kaikilla päätelaitteilla, mutta tarjota ainutlaatuinen käyttökokemus erityisesti mobiililaitteille.
Emme asettaneet rajoja ilmaisun muodoille, vaan loimme raymond.fi:hin sisältöä lyhyistä sarjakuvista lähes romaanin mittaisiin urheilujuttuihin, joita kuljetettiin eteenpäin niin animaatioilla kuin videoillakin. Siinä missä printtilehti toimi laadukkaana asiakasetuna, oli verkkojulkaisun tavoite kohottaa RAY:n brändiä laajan lukijakunnan silmissä. Tässä tavoitteessa onnistuttiin erinomaisesti. Lopettaessani julkaisun päätoimittajana tammikuussa 2017 oli saitilla vieraillut lähes miljoona suomalaista.
Onnistuimme säännöllisesti luomaan Facebookissa levinneitä viraali-ilmiöitä, ja sosiaalisen median osallistamista mittaava engagement rate oli erinomainen. Julkaisu toi myös merkittävissä määrin asiakasvirtaa RAY:n verkkopalveluihin. Hieman yllättäen raymond.fi:stä myös kasvoi julkaisu, jota siteerattiin säännöllisesti valtakunnallisissa journalistisissa mediossa.
Tunnustuksia
- Suomen paras verkkolehti, Viestinnän ammattilaiset ry, 2016
- Vuoden paras digitaalinen ratkaisu, Aikakauslehtikilpailu Edit, 2015
- Suomen paras design verkossa
- Digitaalisen markkinoinnin kilpailu Grand One, 2014
- Vuoden paras digitaalinen ratkaisu, Aikakauslehtikilpailu Edit, 2014