video
Minun tehtäväni oli jäsentää 320 miljoonan euron rahoituksella toimivat niin sanotut lippulaivat helposti ymmärrettävään muotoon, videoiksi. Kaikkiaan tein yhdeksän englanninkielistä videota, joista neljä räätälöin some-käyttöön. Lisäksi kuvasin stillit keskeisistä henkilöistä ja spiikkasin trailerivideon myös suomeksi.
video
Tuotimme kymmenminuuttisen videon, jossa esiintyi neljä eri alan tutkijaa neljässä lokaatiossa. Arktiko-tutkimusohjelman ympärille rakennettu video sai Suomen Akatemialta ja yleisöltä erinomaista palautetta. Toteutimme myös kolme tiivistä some-videota. Koulutin Suomen Akatemian viestintäyksikölle, miten tehdyistä videoista toteutetaan Facebook-kampanja, ja luomamme kampanja onnistui erinomaisesti. Lisäksi still-kuvasin...
Pääkaupunkiseudun omaishoitajat kampanjoi omaishoitajien aseman parantamiseksi ja tunnettuuden lisäämiseksi. Toteutin Maailman tärkein työpaikka -kampanjaan 8 minuuttisen videon, joka esitettiin pikkuparlamentissa eduskuntaryhmien jäsenille. Videolla vierailemme toimittaja Kimmo Ohtosen kanssa kahden omaishoitajan kotona. Kuvasin tapaamisistamme myös still-kuvat ja tein materiaalista kaksi somevideota. Rakensin yhdessä asiakkaan kanssa videoista Facebook-kampanjan, joka onnistui hienosti. Kampanja toteutettiin Veikkauksen tuella.  
video
Kilpailu oli Veikkauksen brändille merkittävä: asiakaspalvelijat ovat Veikkauksen kasvot ja heillä on vuosittain miljoonittain kohtaamisia ympäri Suomen. Laadin viestinnän tavoitteet ja suunnittelin ja toteutin sekä sisäisen että ulkoisen viestinnän. Intrassa ja henkilökunnan somekanavissa toteutetulla sisäisellä viestinnällä pidimme Veikkauksen asiakaspalvelijat tietoisina kilpailun etenemisestä ja tuloksista. Ulkoisen viestinnän tärkein kohderyhmä oli tarkasti...
Raymond-aikakauslehden menestyksen myötä oli selvää, että julkaisu tullaan rakentamaan myös verkkoon – yhtä laadukkaana ja yllättävänä mutta täysin uuden alustan ehdoilla. Lähtökohtana oli saada saitti hurmaamaan ihmiset kaikilla päätelaitteilla, mutta tarjota ainutlaatuinen käyttökokemus erityisesti mobiililaitteille. Emme asettaneet rajoja ilmaisun muodoille, vaan loimme raymond.fi:hin sisältöä lyhyistä sarjakuvista lähes romaanin mittaisiin urheilujuttuihin,...
Kun 11-vuotias Pascale heräsi nukutuksesta, hän huusi äitiä ja hamusi lääkäri Katja Korpelan kaulaa. Murtuneen reisiluun tuottama tuska oli vihdoin ohi, viikkojen kärsimyksen jälkeen. Kuva: Ari Räsänen
Perustimme Carrefourin slummikaupunginosaan jalkapallokentälle sairaalan, joka vastasi hoidon tasoltaan suomalaista keskussairaalaa. Toiminnan käynnistyessä median kiinnostus katastrofia kohtaan oli jo laantunut, ja minun tehtäväni oli pitää avun tarve sekä Punaisen Ristin avustustyö edelleen otsikoissa. Kuukauden keikan aikana tarjosin suomalaisille ja kansainvälisille medioille juttuideoita ja haastateltavia sekä annoin itse haastatteluja. Valokuvasin mm....
Järjestimme Helsingin keskustaan mediatilaisuuden, jossa Mielenterveyden keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka löi historian viimeiset lantit rakastettuun laitteeseen. Paikalla myös esiteltiin menneiden aikojen huijaustekniikoita, vanhoja pajatsoja ja uusia mobiilipelejä. Tilaisuuden päättyessä toimituksiin lähetettiin valtakunnallinen lehdistötiedote, kuvamateriaalia sekä taustamateriaalia pajatson historiasta. Raymond.fi-saitille teimme vanhoista huijauksista videon. Lisäksi sivustolla julkaistiin aiheesta Riku Rantalan äänikolumni...
Loistavat tekijät, riittävä budjetti ja vapaus toteuttaa villit ajatukset. Siinä oli oivat lähtökohdat lähteä pöllyttämään pönäkän, vaalirahasotkuissa ryvettyneen ja muutenkin sammaleisen Raha-automaattiyhdistyksen imagoa. Vuoden 2011 alussa saimme koottua erinomaisen ydintiimin tulevan aikakauslehden taakse: päätoimittajana toimi peliviestinnän päällikkö Miikka Kimari toimituspäälliköksi saimme loistotoimittaja Tero Salosen, AD:ksi rekrytoimme visuaalisen velhon Jesper Vuoren....
Turvapaikanhakijoihin liittyvä julkinen keskustelu oli pakolaiskriisin keskellä vahvasti vastakkaisten mielipiteiden sävyttämää. Asiaan myönteisesti ja kielteisesti suhtautuvat tuntuivat molemmat pitävän omaa näkemystään enemmistön mielipiteenä. Perinteinen media ei mielestämme onnistunut objektiivisesti analysoimaan suomalaisten tuntoja, mikä vaikutti johtaneen tiedotusvälineiden legitimiteetin heikkenemiseen molempien ääripäiden silmissä. Raymondin toimituksessa näimme, että yksi hyvin oleellinen asia oli...
video
Lokakuusta 2017 olen yhdessä osakkaiden kanssa trimmannut Vakuumikaupan markkinointia uuteen uskoon. Toimivista markkinoinnin muodoista ja kohderyhmistä on ollut vahvat ennakko-oletukset. Lähdimme kuitenkin siitä, että emme rajaa tekemistämme tiukasti, vaan kehitämme markkinointia kokeilemalla ja oppimalla: tuotamme erityyppisiä videoita sekä tekstiin ja kuvaan perustuvia mainoksia, julkaisemme niitä eri alustoilla ja tarjoamme niitä eri kohderyhmille. Jo...
Blogisarja on julkaistu yle.fi:ssä tammi-helmikuussa 2010 Logistisesti haastava Sipulinen lihakeitto saa kaksikymmentä auttajaa hymyilemään. Saksalaiskokki ei säästellyt suolassa keittäessään avustustyöntekijöille heidän ensimmäisen lämpimän ruokansa neljään päivään. Takana on lentokoneessa ja autoissa istumista, tavaroiden purkamista ja pakkaamista, keksejä ja leipää. Ja tietysti kenttäsairaalan rakentamista – läkähdyttävässä paahteessa, ilman varjopaikkoja. Tunnelma avustustyöntekijöiden joukossa on...