Raymond-lehti tomutti RAY:n olkatoppauksia

Vuoden 2010 lopussa käynnistin projektin RAY:n uuden asiakaslehden perustamiseksi. Onnistuimme luomaan uraa uurtavan konseptin, jonka ytimessä on huippulaadukas toimituksellinen sisältö.

158

Loistavat tekijät, riittävä budjetti ja vapaus toteuttaa villit ajatukset. Siinä oli oivat lähtökohdat lähteä pöllyttämään pönäkän, vaalirahasotkuissa ryvettyneen ja muutenkin sammaleisen Raha-automaattiyhdistyksen imagoa.

Vuoden 2011 alussa saimme koottua erinomaisen ydintiimin tulevan aikakauslehden taakse: päätoimittajana toimi peliviestinnän päällikkö Miikka Kimari toimituspäälliköksi saimme loistotoimittaja Tero Salosen, AD:ksi rekrytoimme visuaalisen velhon Jesper Vuoren. Itse toimin joustavassa tiimissämme julkaisupäällikkönä ja myöhemmin päätoimittajana.

Tarkkaan toteutetun konseptin suunnitteluvaiheen jälkeen ensimmäinen numero ilmestyi syksyllä 2011 ja se sai asiakkailta huikean hyvän vastaanoton. Maksutta jaetun lehden keskimääräinen lukuaika oli hyvää myytävien aikakauslehtien luokkaa, ja lukijatutkimusten kaikki mittarit näyttivät, että olimme onnistuneet ylittämään omatkin odotuksemme.

Tunnustuksia

  • Vuoden paras juttu asiakaslehdessä Aikakauslehtikilpailu Edit, 2014
  • Paras asiakaslehti, ICMA, 2013
  • Paras kuvitus, Pearl Awards New York, 2013
  • Paras asiakaslehden ulkoasu MIN Editorial & Design, New York, 2013
  • Suomen aikakauslehtien paras ulkoasu, Aikakauslehtikilpailu Edit, 2013
  • Paras uusi design – Pearl Awards New York / Custom Content Council, 2012
  • Suomen paras asiakaslehti Procom-lehtikatsaus, 2012