Sisältö toi elämää vakuumikauppaan

Videosisällöt ja sosiaalisen median mainonta moninkertaistivat vakuumi.fi-verkkokaupan kävijämäärän.

162

Lokakuusta 2017 olen yhdessä osakkaiden kanssa trimmannut Vakuumikaupan markkinointia uuteen uskoon. Toimivista markkinoinnin muodoista ja kohderyhmistä on ollut vahvat ennakko-oletukset. Lähdimme kuitenkin siitä, että emme rajaa tekemistämme tiukasti, vaan kehitämme markkinointia kokeilemalla ja oppimalla: tuotamme erityyppisiä videoita sekä tekstiin ja kuvaan perustuvia mainoksia, julkaisemme niitä eri alustoilla ja tarjoamme niitä eri kohderyhmille.

Jo muutamien kokeilujen ja kohderyhmien haarukoinnin jälkeen löysimme hyvin toimivia sisältömuotoja ja tarkasti rajatun mutta suuren kohderyhmän, joka on erittäin kiinnostunut Vakuumikaupan tuotteista. Still-kuvaan ja videoon perustuva some-mainonta sekä sisältövideot moninkertaistivat kampanja-aikana vakuumi.fi-verkkokaupan kävijämäärän. Kohderyhmää puhuttelevan sisällön kautta saimme nostettua markkinoinnin hyötysuhteen erittäin hyväksi.

Saadun ymmärryksen pohjalta tulemme jatkamaan kiinnostavaan sisältöön perustuvaa markkinointia ja kehitämme sitä aktiivisesti edelleen.